مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 آذر 1398 ساعت 00:552019-12-05سياسي

قاچاقچیان مواد مخدر در چه شرایطی اعدام می شوند؟


مجلس شورای اسلامی در سال 1396 قانون الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر ماده 45 را تصویب کرد تا براساس آن مجازات اعدام قاچاقچیان مشروط به چهار بند محدود شود.

- مجلس شورای اسلامی در سال 1396 قانون "الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر ماده 45" را تصویب کرد تا براساس آن مجازات اعدام قاچاقچیان مشروط به چهار بند محدود شود.

در این رابطه مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور می گوید: این ماده قانونی، قسمت قابل توجهی از مجازات های قانون مادر را تغییر داده است.

محمد ترحمی در گفت وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: در سال 96 قانون الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر ماده 45 توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسید و پس از آن جهت اجرا، ابلاغ شد تا بر این اساس مجازات اعدام تعدیل شود.

وی با بیان اینکه ماده 45 قانون مبارزه با مواد مخدر قسمت قابل توجهی از مجازات های قانون مادر را تغییر داده است، گفت: این ماده قانونی نظم حقوقی تمامی قانون مبارزه با مواد مخدر را تحت تاثیر قرار می دهد، به عبارتی این ماده تنها ماده ای الحاقی نیست که اثر واحد و مرتبط با خودش داشته باشد، بلکه نوعی ماده با سیاست تقنینی محسوب می شود که توانسته قسمت قابل توجهی از قانون مبارزه با مواد مخدر را تحت شعاع قرار ده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاچاقچیان مواد مخدر در چه شرایطی اعدام می شوند؟

قاچاقچیان مواد مخدر در چه شرایطی اعدام می شوند؟