مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 آذر 1398 ساعت 15:152019-12-05سياسي

کمبود قاضی برای رسیدگی به پرونده های قضایی


17 میلیون فقره پرونده قضایی در دست بررسی 12 هزار قاضی در کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان ، معاون فرهنگی قوه قضاییه در جلسه شورای اداری خوانسار، بررسی این تعداد پرونده را نیازمند 24 هزار قاضی دانست و گفت : این درحالیست که 12 هزار قاضی رسیدگی به این پرونده های را برعهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی با بیان اینکه هر قاضی بطور متوسط دستکم 2 برابر حد استاندارد در حال خدمت رسانی در دادگاه هاست افزود : این کمبود قاضی علاوه بر فشار مضاعف بر قضات منجر به کاهش دقت و اطاله دادرسی و کم شدن فرصت پاسخگویی به مردم می شود .

وی گفت : بسیاری از این پرونده ها ه بعلت ایرادات برخی از قوانین حاصل شده که رویکرد اخیر قوه قضاییه و تحولات ایجاد شده در دستگاه قضایی با هدف اصلاح یا تغییر اینگونه لوایح و قوانین است.

معاون فرهنگی قوه قضاییه افزود: رسیدگی به بسیاری از این پرونده ها همچون اختلافات اراضی ، منابع طبیعی ، شهرداری ها و اختلافات خانوادگی را می توان در دیگر دستگاه ها حل و فصل و از تولید این حجم پرونده و درگیر کردن قوه قضاییه کم کرد .

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی گفت : تغییر رویه دستگاهها در رسیدگی به درخواست ارباب رجوع و استفاده از ظرفیت بزرگان هر منطقه در رسیدگی به پرونده ها برای صلح و سازش هم از دیگر راهکارهای ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود قاضی برای رسیدگی به پرونده های قضایی

کمبود قاضی برای رسیدگی به پرونده های قضایی