مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 آذر 1398 ساعت 13:402019-12-05اقتصادي

آذربایجان غربی قطب تولید عسل ایران


آذربایجان غربی با تولید 21 هزار تن عسل، قطب تولید این محصول کشاورزی در کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیم ا مرکز آذربایجان غربی، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : این استان با تولید بیش از 21 هزارتن عسل و داشتن بیش از یک میلیون و 345 هزار کلنی زنبور عسل، امسال نیز مقام اول کشوری را از لحاظ تعداد کندو و تولید عسل به خود اختصاص داد.

رسول جلیلی گفت: بر اساس آمار سرشماری زنبورستان های آذربایجان غربی در سال جاری 6 هزار و 176 نفر بهره بردار به صورت مستقیم و بیش از 5 هزار و 338 نفر بهره بردار به صورت فصلی در این صنعت مشغول بکار هستند و چرخ این صنعت صادرات محور را در این استان به حرکت در می آورند.

او اضافه کرد: استان آذربایجان غربی به لحاظ داشتن منابع لایزال الهی و وجود مراتع و منابع غنی سرشار از شهد و گرده یکی از قطب های پرورش زنبور عسل در سطح کشور به شمار می رود.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی با تولید نزدیک به 21 هزار و 500 تن عسل، هم از نظر تعداد کلنی و هم از نظر میزان تولید عسل مقام نخست کشوری را به خود اختصاص داده است که میانگین تولید از کندوهای بومی 5.

5 کیلوگرم وکندوهای مدرن 17کیلوگرم می باشد که نسبت به سال گذشته از نظر تعداد کندو14درصد واز نظر تعداد زنبوردار9 درصد افزایش داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان غربی قطب تولید عسل ایران

آذربایجان غربی قطب تولید عسل ایران