مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 آذر 1398 ساعت 07:502019-12-05پزشكي

داروی آنفلوآنزا به قدرکافی موجود است/فروکش ویروس از هفته آینده


وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از مقدار کافی و در دسترس بودن داروی آنفلوآنزا در تمام مراکز بهداشتی خبر داد و گفت: این پیک ویروس از هفته آینده طبق برآوردها رو به نزول خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سعید نمکی صبح پنج شنبه با حضور در شهرستان قرچک در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت آنفلوآنزا در کشور گفت: این بیماری یک پیک جدیدی را طی فصل پاییز در کشور ایجاد کرده است که ما هر سال این پیک پاییزی را داشته ایم.

نمکی افزود: تفاوت پیک امسال با خیز آنفلوآنزای در سال های قبل در این است که ما در سال 94 شیوع ویروس مهاجم و سرکش اچ1.

ان1 را داشتیم که تعدادی مرگ و میر و ابتلا سخت به عفونت دستگاه تنفسی را داشته است و در سال های 95، 96 و 97 نیز آنفلوآنزا داشته ایم که از تیپ اچ3 ان2 و کمتر مهاجم بود.

وی گفت: امسال کل منطقه شرق مدیترانه، ایران و کویت ،عمارت، عمان و بحرین درگیر این ویروس بودند و این پیک در حال گرفتار کردن اروپا نیز هست و ما را 2 هفته زودتر از پیش بینی ها درگیر کرد و خوشبختانه در حال مهار شدن است.

وزیر بهداشت بیان داشت: علی رقم اینکه ویروس اچ1.

ان1 امسال از سال 94 هم مهاجم تر و هم کشندگی بالاتری دارد خوشبختانه میزان مرگ و میر ما نسبت به سال 94 کمتر و ابتلا بیشتر بوده است که تعداد مبتلایان اخر هر هفته توسط رییسی معاون وزارت به اطلاع مردم می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داروی آنفلوآنزا به قدرکافی موجود است/فروکش ویروس از هفته آینده

داروی آنفلوآنزا به قدرکافی موجود است/فروکش ویروس از هفته آینده