مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 آذر 1398 ساعت 07:402019-12-05اقتصادي

مهدی شهر 195 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد


فرماندار مهدی شهر بابیان اینکه عرصه منابع طبیعی این شهرستان بالغ بر 195 هزار هکتار است، گفت: در طرح کشوری نهال کاری همگانی اورس به عنوان نماد پایداری مردم منطقه غرس می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عبدالرضا میقانی ظهر پنج شنبه در آیین نهال کاری همگانی برای ایرانی سرسبز به میزبانی مهدی شهر بابیان اینکه عرصه منابع طبیعی شهرستان بالغ بر 195 هزار هکتار است، ابراز داشت: از این میزان نزدیک به 24 هزار هکتار از اراضی طبیعی منطقه را گونه های پهن برگ، هیرکانی و خزری تشکیل می دهند.

وی افزود: در طرح نهال کاری همگانی برای ایرانی سرسبز که امروز در شهمیرزاد به انجام می رسد، نهال هایی از گونه های کوهستانی اورس که نماد پایداری و جزء شاخصه های مردم این منطقه محسوب می شود، غرس خواهد شد.

فرماندار مهدی شهر بابیان اینکه در این طرح تلاش شد تا با همکاری مشارکت های مردمی علاوه بر ارس از گونه های سازگار با محیط نظیر زرشک، اقاقیا، زبان گنجشک، سرو شیرازی و زیتون تلخ استفاده شود، ابراز داشت: آمادگی داریم تا به منظور حفظ و احیاء منابع طبیعی شهرستان در کنار تشکل ها و سازمان های مردم نهاد همکاری لازم را در این طرح داشته باشیم.

میقانی در ادامه تصریح کرد: هدف از اجرای نهضت جنگل کاری مشارکتی احیای و غنی سازی و ترمیم رویشگاه های جنگلی و مرتعی با تکیه بر توان و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهدی شهر 195 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد

مهدی شهر 195 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد