مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 آذر 1398 ساعت 06:502019-12-05اجتماعي

هزینه آزمایش ژنتیک برای افراد تحت پوشش رایگان است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، وحید قبادی دانا در حاشیه هشتمین همایش ملی مشاوره ژنتیک و پیشگیری از معلولیت ها که امروز و فردا در حال برگزاری است گفت: - بر اساس برنامه ششم توسعه سازمان بهزیستی و کمیته امداد موظف هستند که هزینه آزمایش های ژنتیک افراد تحت پوشش خود را بپردازند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، وحید قبادی دانا در حاشیه هشتمین همایش ملی مشاوره ژنتیک و پیشگیری از معلولیت ها که امروز و فردا در حال برگزاری است گفت: طرحی در سازمان بهزیستی در دست اجراست که برای خانوار های دارای فرد معلول بررسی ژنتیک و غربالگری اجرا و شجره نامه ژنتیکی برای آن ها طراحی شود و اگر لازم باشد آزمایش های پیش از ازدواج و تولد صورت گیرد.

وی افزود: اکنون یک میلیون و 500 هزار فرد معلول تحت پوشش خدمات سازمان بهزیستی در سطح کشور است که 39 درصد آن ها دارای معلولیت ها جسمی حرکتی، حدود 11 درصد این افراد دارای مشکلات نابینایی و کم بینایی، 13 درصد مشکلات شنوایی یا کم شنوایی، حدود 24 درصد دارای معلولیت های ذهنی و 5 درصد هم دارای مشکلات صوت و گفتار هستند.

قبادی دانا با بیان اینکه هدف سازمان بهزیستی پیشگیری از وقوع معلولیتهاست گفت: بسیاری از این معلولیت ها اکتسابی است که در اثر حوادث رانندگی حادث می شود به گونه که اکنون 27 هزار فرد دارای معلول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه آزمایش ژنتیک برای افراد تحت پوشش رایگان است

هزینه آزمایش ژنتیک برای افراد تحت پوشش رایگان است