مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 آذر 1398 ساعت 13:552019-12-04بين الملل

زلمای خلیلزاد وارد کابل شد


فرستاده ویژه آمریکا امروز (چهارشنبه) برای دیدار با رییس جمهوری افغانستان به منظور بررسی راه هایی برای از سرگیری مذاکرات صلح، وارد کابل شده است.

- فرستاده ویژه آمریکا امروز (چهارشنبه) برای دیدار با رییس جمهوری افغانستان به منظور بررسی راه هایی برای از سرگیری مذاکرات صلح، وارد کابل شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این سفر از سوی زلمای خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا در افغانستان پس از آن صورت گرفته که مذاکرات با طالبان در سپتامبر شکست خورد.

در روزهای اخیر دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا به صورت غیرمنتظره برای مراسم روز شکرگزاری به پایگاه هوایی بگرام رفت تا با سربازان آمریکایی باشد و با اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان نیز دیدار داشت که این امر امیدواری هایی را برای پیشرفت به سمت توافق صلحی جامع با طالبان به وجود آورده است.

فرصت هایی برای موفقیت آمیز بودن مذاکرات هنوز در هاله ای از ابهام است، چون طالبان از حضور در دولت به اصطلاح دست نشانده و غیر مشروع اشرف غنی سرباز می زند.

دولت کابل گفته که آماده از سرگیری گفتگوهاست اما تنها زمانی که یک جایگاه در میز مذاکرات داشته باشد و طالبان نیز با یک آتش بس موافقت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلمای خلیلزاد وارد کابل شد

زلمای خلیلزاد وارد کابل شد