مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 آذر 1398 ساعت 10:102019-12-04سياسي

انتقاد آیت الله نوری همدانی از بی توجهی نسبت به دریافت ربا


یکی از مراجع تقلید شیعیان از بی توجهی نسبت به دریافت ربا توسط بانک ها انتقاد کرد و گفت: اجماع فقها بر این است که گرفتن پول در برابر تأخیر در ادای دین رباست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی قبل از ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم اظهار داشت: عده ای از اساتید حوزه، نامه ای به بنده نوشتند که لایحه ای برای رسمیت بخشیدن به رباخواری به عنوان قرض به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده و عده ای از طلاب نیز به درست بودن آن رأی دادند که عملی اشتباه است.

وی با تأکید بر اینکه اجماع فقها بر این است که گرفتن پول در برابر تأخیر در ادای دین رباست، افزود: در هفت قسمت از قرآن کریم نیز بر حرمت ربا تأکید شده است.

این استاد سطوح عالی حوزه در ادامه تصریح کرد: سودی که بانک ها در ابتدا در برابر وامی که به مردم می دهند را بر می دارند که این رباست.

وی ادامه داد: همچنین بانک ها تأخیر در ادای دین را به صورت روزشمار از مردم می گیرند که این مصداق آیه یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَأْکُلُوا الرِّبَا أَضْعَافًا مُضَاعَفَهً به معنی اینکه ای کسانی که ایمان آورده اید! ربا (و سود پول) را چند برابر نخورید، می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد آیت الله نوری همدانی از بی توجهی نسبت به دریافت ربا

انتقاد آیت الله نوری همدانی از بی توجهی نسبت به دریافت ربا