مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 آذر 1398 ساعت 09:102019-12-04حوادث

مسدودسازی بستر رودخانه توسط حوضچه پرورش میگو/ روستای گزی جاسک در خطر سیلاب


خبرگزاری فارس هرمزگان، میثم میرزاده؛ در پی تماس های متعدد مردم روستایی در حوالی شهرستان جاسک عزمم را جزم کرد که هر طور شده به آنجا بروم و آنچه در پشت تلفن برایم شرح می دهند را از نزدیک ببینم.

ساعت 5 صبح است سفرمان به مقصد روستای مورد نظر آغاز می شود، در طول مسیر طولانی بندرعباس تا مقصد مدام حواسم هست که راننده مواظب شترها باشد و خدای ناکرده به علت عدم ساماندهی شترها در مسیر شهرستان سیریک به جاسک، تصادف نکنیم.

پس از گذشت حدود سه ساعت و نیم طی مسافت، به روستا می رسیم، مردمانش در وسط روستا منتظرمان بودند و با دیدن ما استقبال گرمی کردند، هنوز از خودرو پایین نیامده ام که یکی از اهالی روستا از مشکلات آب و عدم دسترسی به آب لوله کشی مناسب گلایه می کند و اصرار دارد برایم توضیح دهد که چگونه با بی آبی در حال گذران زندگی هستند.

  گزی غربی ترین روستای شهرستان جاسک است که حدود یک ساعت تا مرکز شهرستان فاصله دارد، در این روستا که 830 نفر جمعیت دارد، 185 خانوار ساکن هستند و اغلب به واسطه صیادی و دامداری چرخ زندگی خود را به حرکت در می آورند.

 یک هزار و 500 هکتار زمین روستا به پرورش میگو اختصاص یافته است، زمین های اطراف روستای گزی برای احداث مزارع میگو مستعد هستند و از این رو در طرح واگذاری اراضی برای پرورش میگو 1500 هکتار زمین به سرمایه گذاران واگذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسدودسازی بستر رودخانه توسط حوضچه پرورش میگو/ روستای گزی جاسک در خطر سیلاب

مسدودسازی بستر رودخانه توسط حوضچه پرورش میگو/ روستای گزی جاسک در خطر سیلاب