مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 آذر 1398 ساعت 08:302019-12-04سياسي

حوزه علمیه در برابر رباخواری بانک ها سکوت نمی کند


آیت الله نوری همدانی دردرس خارج فقه خود با اشاره به برخی تحرکات صورت گرفته برای رسمیت بخشی به عملکرد بانک ها، بر مخالفت حوزه علمیه با اقدامات بانک ها مانند اخذ جریمه دیرکرد و سود تصریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز قم، آیت الله نوری همدانی در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به موضوع ربا در بانک ها اشاره کرد و گفت: عده ای از اساتید حوزه، نامه ای به بنده نوشتند که لایحه ای برای رسمیت بخشیدن به رباخواری به عنوان قرض به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده و عده ای از طلاب نیز رای به درست بودن آن دادند اما اجماع فقها بر این است که گرفتن پول در برابر تأخیر در ادای دین، رباست و قرآن کریم نیز در هفت جا بر حرمت آن تأکید کرده است.

این مرجع تقلید افزود: بانک ها در برابر وامی که به مردم می دهند، در ابتدا مبلغی را به عنوان سود بر می دارند که این رباست؛ همچنین تأخیر در ادای دین را به صورت روزشمار از مردم می گیرند که حوزه علمیه با این موضوع مخالف است و ما اعلام می کنیم اشخاصی که این لایحه را درست دانسته اند نظرشان حجت نیست و صاحب نظر نیستند و حوزه با آن مخالف است و سکوت نمی کند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم مطالعه نهج البلاغه توسط طلاب، این کتاب ارزشمند را از معجزات حضرت علی(ع) توصیف کرد و گفت: خطبه های شیوا ، موثر و مفید نهج البلاغه می تواند در زم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حوزه علمیه در برابر رباخواری بانک ها سکوت نمی کند

حوزه علمیه در برابر رباخواری بانک ها سکوت نمی کند