مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 آذر 1398 ساعت 07:352019-12-04اقتصادي

معافیت مالیاتی بازیگران توجیه منطقی ندارد


در شرایط کنونی معافیت مالیاتی بازیگرانی که درآمد بسیار بالایی نسبت به طبقه متوسط جامعه دارند در حق بقیه طبقات جامعه ظلم مضاعفی محسوب می شود.

- خبرگزاری فارس؛ خبر معافیت مالیاتی سلبریتی ها و بازیگران از سوی هیئت دولت در شرایطی که دولت دارای کسری بودجه بسیار بالایی بوده و به منظور جبران این کسری در صدد مسدود نمودن راه های فرار مالیاتی و ایجاد پایه های مالیاتی می باشد، منجر به بهت و حیرت جامعه شناسان و اقتصاددانان گردید.

بر اساس برآوردهای مقدماتی هزینه چنین تصمیمی سالانه حداقل شش هزار میلیارد تومان محسوب می شود که در چنین شرایطی از چند جنبه غیرقابل دفاع می نماید؛ اول اینکه پرداخت مالیات از سوی بازیگران و هنرمندان عرصه هنر در تمام نقاط دنیا یک امر کاملا مرسوم و پذیرفته شده است و در برخی موارد در بعضی از کشورها نرخ مالیات حتی به بیش از پنجاه درصد دستمزد دریافتی این افراد می رسد.

بنابراین اینکه بگوییم در دیگر نقاط جهان این افراد از پرداخت مالیات مستثنی شده اند سخنی گزاف و به غایت بیهوده می باشد چرا که شواهد عکس این امر را ثابت می نماید و هر گونه مقایسه ای را سالبه به انتفاع موضوع می نماید.

دوم اینکه در شرایط کنونی معافیت مالیاتی بازیگرانی که درآمد (اگر نگوییم نجومی) بسیار بالایی نسبت به طبقه متوسط جامعه دارند در حق بقیه طب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معافیت مالیاتی بازیگران توجیه منطقی ندارد

معافیت مالیاتی بازیگران توجیه منطقی ندارد