مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 آذر 1398 ساعت 06:302019-12-04اجتماعي

آذربایجان غربی عاری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان/تشدید نظارت ها


مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

- کامیار داهیم در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه استان عاری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است افزود: با وجود اینکه کانون بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان در بخش صنعتی آذربایجان شرقی استان همجوار مشاهده شده است اما استان ما عاری از این بیماری است.

وی با بیان اینکه مراقبت و پایش های مستمر این بیماری با ایجاد پایگاههای دیده وری توسط اکیپ های بررسی و نمونه برداری این اداره کل و شبکه های دامپزشکی استان در تمامی تالابها، حاشیه رودخانه ها، روستاها و مزارع طیور صنعتی و بومی انجام می شود افزود: تنها یک کانون بیماری مهرماه امسال در یکی از روستاها مشاهده شده که بلافاصله این کانون شناسایی و اقدامات پاک سازی انجام شد.

داهیم ادامه داد: از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد 4چهار هزار و 706مورد گزارش گیری از واحد های طیور صنعتی ، سه هزار و 454مورد واحد های روستایی، 131مورد بازدید از زیستگاه ها و تالاب های فعال، 379 مورد نظارت بر کشتارگاه های طیور ازنظر بررسی بیماری انفلوآنزای فوق حاد پرندگان انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی افزود: در این مدت همچنین یک هزار و 420 مورد نمونه سوآب و بافت تحت آزمایش pcr توسط کارشناسان اداره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان غربی عاری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان/تشدید نظارت ها

آذربایجان غربی عاری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان/تشدید نظارت ها