مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 آذر 1398 ساعت 14:052019-12-03اجتماعي

کاوش باستان شناسی در جایی که ناصرالدین شاه دستورش را داد


«تپه نقاره چی محصور شده بین زمین های زراعتی در منطقه نهاوند همدان، را نه تنها سفرنامه نویسان به چشم دیده اند، بلکه ناصرالدین شاه هم دستور کاوش این محوطه را داده بود.

- تپه "نقاره چی" محصور شده بین زمین های زراعتی در منطقه نهاوند همدان، را نه تنها سفرنامه نویسان به چشم دیده اند، بلکه ناصرالدین شاه هم دستور کاوش این محوطه را داده بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی رهبر - سرپرست هیات کاوش محوطه باستانی نقاره چی - خبر داد: در کاوش های انجام شده در تپه نقاره چی به عنوان یکی از استثنائات باستان شناسی کشور، شواهدی از یک دالان به عرض 80 سانتی متر و یک طاق آجری که وسعتی بیش از دو متر را پوشش می داده، به دست آمده است.

او با اشاره به این که گزارش کاوش های ابتدایی در این محوطه ی باستانی، در خاطرات سفر ناصری به وسیله محمد حسن خان اعتماد السلطنه و دکتر فوریه پزشک مخصوص شاه آمده است، درباره ی تاریخچه شروع کاوش های باستان شناسی در تپه نقاره چی شهرستان نهاوند گفت: تپه باستانی نقاره چی در سال 1298 هجری قمری در زمان برداشت خاک برای زراعت توسط کشاورزان کشف شد و بار دوم در سال 1309 هجری قمری و در زمان مسافرت ناصرالدین شاه به نهاوند و به دستور او کاوش شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاوش باستان شناسی در جایی که ناصرالدین شاه دستورش را داد

کاوش باستان شناسی در جایی که ناصرالدین شاه دستورش را داد