مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 آذر 1398 ساعت 09:162019-12-03فرهنگي

هیچ بچه ای نباید نگران باشد که برای کنسرت و تئاتر پول ندارد


لوریس چکناواریان می گوید، «دولت باید مشخص کند که ایرانِ بافرهنگ می خواهد یا ایران تجاری» و ادامه می دهد: «هیچ بچه ای نباید نگران این باشد که برای کنسرت و تئاتر پول ندارد.

- لوریس چکناواریان می گوید، دولت باید مشخص کند که ایرانِ بافرهنگ می خواهد یا ایران تجاری و ادامه می دهد: هیچ بچه ای نباید نگران این باشد که برای کنسرت و تئاتر پول ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سومین برنامه از فصل دوم شوکران با حضور لوریس چکناواریان ـ آهنگساز و موسیقیدان 82 ساله ـ شب گذشته (دوشنبه 11 آذر) از شبکه چهار سیما روی آنتن رفت.

چکناواریان در این برنامه از موسیقی به عنوان معجزه ای بزرگ یاد کرد که می تواند جهان را زیباتر کند و ادامه داد: موسیقی درمان بسیاری از دردهاست و قدرت بازسازی فرهنگ را دارد.

موسیقی زبان خداست و آنقدر بزرگ است که تمام آفریده های خدا صدا دارد و بدون صدا زندگی دیوانه کننده است.

او با ذکر مثالی از کتاب مقدس، موسیقی را زبان مشترک آدمیان دانست و گفت: این زبان به راحتی احساس را بیان می کند و قدرت یک ارتش را دارد، می تواند آباد کند یا ویران سازد.

مثلا فنلاند را موسیقی مجددا سرپا کرد، یا در آلمان بعد از جنگ جهانی، ساخت اپراها و مدارس موسیقی رونق گرفت تا فرهنگسازی شود و خشونت ناشی از جنگ کم شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ بچه ای نباید نگران باشد که برای کنسرت و تئاتر پول ندارد

هیچ بچه ای نباید نگران باشد که برای کنسرت و تئاتر پول ندارد