مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 آذر 1398 ساعت 09:102019-12-03فرهنگي

دو عضو کمیته نوبل ادبیات استعفا کردند


دو نفر از اعضای کمیته نوبل ادبیات در حالی استفای خود را اعلام کردند که یکی از آن ها اهدای جایزه نوبل ادبیات سال 2019 به «پیتر هاندکه» را دلیل این اقدام خود عنوان کرده است.

- دو نفر از اعضای کمیته نوبل ادبیات در حالی استفای خود را اعلام کردند که یکی از آن ها اهدای جایزه نوبل ادبیات سال 2019 به پیتر هاندکه را دلیل این اقدام خود عنوان کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از آر اف آی، کریستوفر لیندوئر و گان بریت سانداستورم هر دو از اعضای کمیته سوئدی نوبل ادبیات بودند که استعفای خود از سمت شان را اعلام کردند.

سانداستورم دلیل این اقدامش را مخالفت با طرز فکر ادبیات فراتر از سیاست است بیان کرده است.

پیتر هاندکه نویسنده اتریشی که به عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات 2019 انتخاب شد، به دلیل حمایتش از صرب ها در جنگ یوگسلاوی در دهه 90 میلادی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود و انتخاب او به عنوان برنده سال 2019 اعتراض بسیاری را از جمله از سوی برخی نویسندگان به دنبال داشت.

لیندوئر درباره استعفای خود بیان کرد، توانایی تحمل اصلاحات داخلی را که این کمیته پس از ماجرای رسوایی اخلاقی سال 2017 متحمل شد نداشته است.

با این حال سانداستورم فهرستی از دلایل را برای ترک این آکادمی ارائه کرده که در بین آن ها اهدای جایزه نوبل ادبیات 2019 به پیتر هاندکه نیز دیده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو عضو کمیته نوبل ادبیات استعفا کردند

دو عضو کمیته نوبل ادبیات استعفا کردند