مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 آذر 1398 ساعت 05:202019-12-03سياسي

دلایل پرداختن به حکمرانی اینترنت در ایران/ بررسی تجربه های مشابه در سایر کشورها


یک پژوهشگر حوزه ارتباطات و آسیب شناس فضای مجازی جزییات دلایل انجام طرح پژوهشی حکمرانی اینترنت در ایران را تشریح کرد و گفت: نقطه ایده آل این طرح، - تحقق شبکه ملی اطلاعات است.

به گزارش سایت قطره و به نقل از، دلایل انجام طرح پژوهشی حکمرانی اینترنت و جزییات، اهداف و ضروریات آن را که به تازگی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات مصوب شده است تشریح کرد.

وی گفت: در بحث حکمرانی اینترنت، نخستین چیزی که به ذهن می رسد مساله شبکه ملی اطلاعات است.

در واقع حکمرانی اینترنت، مداخله و مدیریت تعاملات اینترنتی است تا جایی که امکان آن برای ما وجود داشته باشد و نقطه ایده ال آن، تحقق شبکه ملی اطلاعات است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ادامه داد: در هفته های اخیر به دلیل موضوع بسته شدن اینترنت و محدودیتهای دسترسی ایجاد شده، شاهد واردآمدن ضربات زیادی به بدنه اقتصاد کشور بودیم که طبیعتا اگر شبکه ملی مستقر و فعال می شد، حداقل کسب و کارهای خرد و اینترنتی می توانستند در بستر شبکه ملی اطلاعات و پیام رسانهای داخلی به ادامه امور بپردازند و ضرر ارزیابی شده، اتفاق نمی افتاد.

وی با اشاره به ضرروت احیا و ایجاد حکمرانی اینترنت در کشور، گفت: طبیعی است که برخی محدودیتها و موقعیت های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی که ایجاد می شود ما را به سمتی می برد که به شکلی به دنبال سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل پرداختن به حکمرانی اینترنت در ایران/ بررسی تجربه های مشابه در سایر کشورها

دلایل پرداختن به حکمرانی اینترنت در ایران/ بررسی تجربه های مشابه در سایر کشورها