مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 آذر 1398 ساعت 15:202019-12-02سياسي

خواست میرزا کوچک استقلال و آزادی برای کل جامعه ایران بود


میرزا کوچک خان و یارانش با هر نوع تفکر تجزیه طلبانه و جدا شدن کشور مخالف بودند و هدف اصلیشان به دست آوردن استقلال و آزادی برای کل جامعه ایران بود.

- ایسنا/گیلان جامعه شناس و پژوهشگر گیلانی گفت: میرزا کوچک خان و یارانش با هر نوع تفکر تجزیه طلبانه و جدا شدن کشور مخالف بودند و هدف اصلیشان به دست آوردن استقلال و آزادی برای کل جامعه ایران بود.

عباس نعیمی جورشری در آیین نودوهشتمین سالگرد شهادت میرزاکوچک جنگی و 152 روحانی شهید گیلانی که با حضور مردم، خانواده های معظم شهدا و جمعی از مسئولان در مرکز مبارزات نظامی سردار جنگل در شهرستان صومعه سرا برگزار شد، با بیان اینکه میرزا کوچک خان متاثر از دو جریان فکری اسلامی و ناسیونالیستی بود، اظهار کرد: وی در مبارزات خود به تعالیم و آموزه های اصیل اسلام مبتنی بر تشییع اتکا و اندیشه وطن دوستانه خود را در مقابل مداخلات و تهاجم بیگانگان تقویت کرد.

وی ابعاد داخلی بینش میرزا کوچک خان را عدالت اجتماعی، مبارزه استبداد سیاسی و قرائت مذهبی دانست و افزود: ابعاد اجتماعی نهضت میرزا بیانگر مواضع او در قبال ساختار اجتماعی دوران و خواسته های تحول طلبانه اش است.

نعیمی جورشری اضافه کرد: ابعاد سیاسی جنبش جنگل نیز بیانگر مواضع میرزا در برابر حکومت وقت است که مشخص می کند میرزا از لحاظ ایدئولوژی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواست میرزا کوچک استقلال و آزادی برای کل جامعه ایران بود

خواست میرزا کوچک استقلال و آزادی برای کل جامعه ایران بود