مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 آذر 1398 ساعت 07:102019-12-02اقتصادي

شلیک از عمق آب به هلیکوپتر با گلوله های فراحفره زا !


یک شرکت نروژی موفق به ساخت گلوله های جدیدی شده است که از اثر فراحفره زایی برای اصطکاک هر چه کمتر با آب به منظور افزایش دامنه حرکتی استفاده و ماموریت های ناممکن زیر آب را ممکن می کند.

- شلیک از عمق آب به هلیکوپتر با گلوله های "فراحفره زا"! یک شرکت نروژی موفق به ساخت گلوله های جدیدی شده است که از اثر فراحفره زایی برای اصطکاک هر چه کمتر با آب به منظور افزایش دامنه حرکتی استفاده و ماموریت های ناممکن زیر آب را ممکن می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، سرعت گلوله های معمولی آن قدر سریع در آب کاهش می یابد که فقط چند متر را طی می کنند، به همین دلیل کار روی این موضوع برای برتری در جنگ های دریایی می تواند ایده خوبی باشد.

اکنون شرکت نروژی DSG از توانایی های فراحفره زایی برای تولید برخی از گلوله های فوق العاده موسوم به CAV-X که به اهداف غوطه ور تا فاصله 60 متری می رسند، استفاده کرده است و از برخی از قابلیت های جالب این گلوله های جدید پرده برداری کرده است.

فراحفره زایی(Supercavitation) به طرح هایی گفته می شود که یک پرتابه زیر آب را در حباب هوا پیچیده و باعث کاهش شدید کشش سطحی اصطکاک می شود.

فراحفره زایی گونه ای از حفره زایی می باشد که در آن کاهش شدید فشار باعث تبخیر موضعی مایع و ایجاد حباب هایی به منظور احاطه جسمی که درون مایع در حال حرکت است،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شلیک از عمق آب به هلیکوپتر با گلوله های فراحفره زا !

شلیک از عمق آب به هلیکوپتر با گلوله های فراحفره زا !