مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 آذر 1398 ساعت 03:552019-12-02سياسي

«قانون هوای پاک» قربانی لابی و بوروکراسی؟


«قانون هوای پاک» که به «قانون نفس» معروف است پس از تصویب مجلس در 25 تیرماه 1396 در 11 مرداد 1396 از سوی شورای نگهبان تایید و 23 مردادماه همان سال از سوی رییس جمهوری برای اجرا ابلاغ شد.

- قانون هوای پاک که به قانون نفس معروف است پس از تصویب مجلس در 25 تیرماه 1396 در 11 مرداد 1396 از سوی شورای نگهبان تایید و 23 مردادماه همان سال از سوی رییس جمهوری برای اجرا ابلاغ شد.

این قانون مشتمل بر 34 ماده و 39 تبصره است و پس از گذشت دو سال بارها تلاش هایی بر ای تعویق و حذف موادی از آن صورت گرفت و دو ماده 2 و 8 که درباره منابع آلوده کننده هوا و ممنوعیت تردد خودروها و موتورسیکلت های فرسوده هستند بیشتر مورد هدف قرار گرفتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارتخانه های کشور، بهداشت، صنعت، جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، وزارت نفت، وزارت راه، وزارت جهاد کشاورزی (سازمان جنگل ها)، ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیروی انتظامی، سازمان ملی استاندارد، بیمه مرکزی، سازمان انرژی اتمی ایران دستگاه هایی هستند که مسوولیت هایی برای آنان در قانون هوای پاک تعریف شده است، اما این قانون با گذشت دو سال در پیچ و خم های و بوروکراسی اداری گرفتار شده است و هر روز یک دستگاه به دنبال بازنگری و حتی تعلیق برخی از مواد آن است و به نحوی از زیر اجرای قانون تنفس شانه خالی می کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«قانون هوای پاک» قربانی لابی و بوروکراسی؟

«قانون هوای پاک» قربانی لابی و بوروکراسی؟