مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 آذر 1398 ساعت 08:202019-12-01سياسي

گفت وگو با مردم شرط اول اصلاحات اقتصادی


اصلاحات ساختاری، واژه آشنایی است که حداقل در یک دهه اخیر بارها و توسط مسئولان مختلف به گوش رسیده است.

اقتصاد ایران با چالش های بسیار جدی از محیط زیست، - نظام بانکی، مالیات، صندوق های بازنشستگی گرفته تا بودجه و یارانه ها درگیر است که تمام آنها به مرز هشدار رسیده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ایران در ادامه نوشت: حال از میان تمام این چالش ها از آذرماه سال گذشته پس از نامه رهبر معظم انقلاب درخصوص ضرورت اصلاح ساختار بودجه، دولت تدوین طرح اصلاح ساختار بودجه را آغاز کرده است.

حتی پیش از تصویب و نهایی شدن چارچوب های این اصلاح که دامنه آن بخش های مهم دیگری نظیر مالیات و یارانه ها را نیز دربرمی گیرد، بودجه امسال نیز با کاهش سقف فروش روزانه نفت به 300 هزار بشکه تغییر شکل داد.

اما قرار است از سال آینده در قالب نخستین بودجه دوسالانه غلتان کشور، نفت به طور کامل از بودجه جاری حذف و مالیات و حذف یارانه ها جای آن را بگیرد.

بدین ترتیب در شرایطی که اقتصاد ایران تحت بی سابقه ترین تحریم های اقتصادی بخصوص در صادرات نفت و نقل و انتقالات مالی قرار دارد، دولت قصد دارد درکنار قوای دیگر دست به بزرگ ترین جراحی اقتصادی بزند.

با توجه به اینکه دامنه آثار اصلاح ساختار بودجه تمام بخش های اقتصاد را دربرمی گیرد، اجرای هدفمندی یارانه ها که در سال 1389 از آن به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگو با مردم شرط اول اصلاحات اقتصادی

گفت وگو با مردم شرط اول اصلاحات اقتصادی