مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 آذر 1398 ساعت 06:402019-12-01اقتصادي

100 هکتار جنگل در مریوان با بذر بلوط و بادام غنی شد


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان گفت: 100 هکتار از جنگل های بخش خاومیرآباد این شهرستان با بذر درختان بلوط و بادام غنی سازی و تقویت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان، شاهرخ محمودی اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه پنج ساله مدیریت بوم سازگان زاگرس عملیات احیا، تقویت و غنی سازی جنگل های شهرستان با بذرهای بلوط و بادام با موفقیت انجام شد.

وی افزود: در سطح 100 هکتار از اراضی جنگلی با تاج پوشش پنج تا 25 درصدی با هدف حفظ وضع موجود و حفظ ذخایر جنگلی و پوشش گیاهی در جنگل روستاهای بخش خاومیرآباد این کار مهم به اتمام رسید.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان ادامه داد: اداره منابع طبیعی برای جلوگیری از تخریب و احیای جنگل های شهرستان تلاش کرده و طرح های مدیریت بوم سازگان زاگرس باعث پایداری حیات طبیعت و زندگی مردم محلی خواهد شد.

محمودی یادآور شد: ذخیره گاه های جنگلی شهرستان قابل واگذاری و تغیر کاربری نیست و باید ضمن حفاظت و صیانت از آن، با اجرای اصول فنی مناسب توسعه یابد.

وی با بیان اینکه طرح بوم سازگان زاگرس با مشارکت 11 استان زاگرس نشین برای مقابله با خشکسالی، آفات و بیماری های حوزه زاگرس اجرا می شود، بیان کرد: برنامه پنج ساله مدیریت بوم سازگان زاگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

100 هکتار جنگل در مریوان با بذر بلوط و بادام غنی شد

100 هکتار جنگل در مریوان با بذر بلوط و بادام غنی شد