مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 آذر 1398 ساعت 21:452019-11-30اقتصادي

تورم برای خانوارهای فقیرتر مخرب تر است


عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه تورم، مالیات ناخواسته ای است که بر خانواده ها تحمیل می شود ، گفت: تخریب کنندگی تورم برای خانوارهای فقیرتر بیشتر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، آقای رمضانعلی مروی با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به تاثیر نحوه تدوین بودجه سالانه کشور بر تورم و بیکاری افزود: دولت برای کسری بودجه مجبور است از بانک مرکزی برداشت کند و این موجب افزایش حجم نقدینگی و به تبع آن افزایش تورم می شود.

وی ادامه داد: دولت ها از جمله دولت فعلی معمولاً برای جبران کسری بودجه ابتدا از بودجه عمرانی کشور کسر می کنند و این موضوع موجب شدیدتر شدن رکود و افزایش میزان بیکاری و فشار اقتصادی می شود.

آقای مروی با اشاره به اینکه بودجه عمومی دولت حدود یک چهارم بودجه کل کشور است، گفت: سه چهارم آن بودجه شرکت های دولتی است که بخش زیادی از نبود شفافیت ها در آن است و حیف و میل زیادی می شود.

او افزود: دولت برخی تصمیمات را می گیرد که در بودجه نمی آید اما بار مالی دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه توان حکمرانی دولت فعلی, زیاد نیست، افزود: اجرای سیاست تخصیصی ارز دولتی 4 هزار و 200 تومانی, اشتباه بوده است زیرا به گروه های هدف اصابت نمی کند و میانگین تورم کالاهایی که ارز 4 ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تورم برای خانوارهای فقیرتر مخرب تر است

تورم برای خانوارهای فقیرتر مخرب تر است