مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 آذر 1398 ساعت 11:352019-11-30اقتصادي

تلاش برای افزایش مقاومت تولیدات باغی اردبیل به سرما


رییس مؤسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور گفت: با ترویج ارقام و نژادهای مقاوم سازی شده، در تلاش خواهیم بود تا مقاومت تولیدات باغی اردبیل به سرما افزایش پیدا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شکراله حاجی وند ظهر شنبه در نشسشت مشترک با رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به معرفی موسسه تحقیقات باغبانی کشور پرداخت و عنوان کرد: موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور دارای هفت پژوهشکده چای، پسته، گل و گیاهان زینتی، خرمای گرمسیری، مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری و سبزی و صیفی جات است.

وی افزود: یکی از مهمترین مولفه ها و فاکتورهایی که تولیدات باغبانی را به مخاطره انداخته و همیشه موجبات نگرانی تولید کنندگان و بهره برداران و دست اندرکاران بخش باغبانی را فراهم می نمایند سرمازدگی درختان میوه و عموماً تنش های زنده و غیره زنده است؛ به همین دلیل موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور ارقام و نژادها و ژنوتیپ هایی را به صورت پایلوت در استان اردبیل به اجرا خواهد گذاشت تا مناسب ترین ارقام که مقاوم به شرایط آب وهوایی منطقه بوده و سازگاری خوبی از خود نشان دهند در استان ترویج داده شوند.

حاجی وند یادآور شد: ایستگاه تحقیقات باغبانی مشگین شهر دارای ژنوتیپ های ارزشمندی ازدرختان میوه است که قطعا با تجهیز این موسسه و رفع مشکلات آن سعی خواهیم کرد مسائل و مشکلات پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای افزایش مقاومت تولیدات باغی اردبیل به سرما

تلاش برای افزایش مقاومت تولیدات باغی اردبیل به سرما