مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 آذر 1398 ساعت 11:292019-11-30اقتصادي

اضافه شدن سالانه بیش از 10 هزار دانش آموز به مدارس استان قم


مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس قم : برای رسیدن به میانگین کشوری سالانه باید 97 مدرسه 12 کلاسه به سرانه آموزشی استان اضافه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما ، مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان امروز در هفتمین جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان گفت : سالانه 10 هزار نفر به جمعیت دانش آموزی استان اضافه می شود و برای جبران کمبودها در این زمینه باید هرسال 208 هزار مترمربع به سرانه آموزشی استان اضافه شود.

پورگلیان با اشاره به اینکه برای حفظ سرانه آموزشی موجود استان با توجه به مهاجرت فزاینده نیازمند ساخت 28 مدرسه هستیم گفت: ساخت این تعداد مدرسه نیازمند 28 میلیارد تومان اعتبار است تا دست کم 333 کلاس درس ساخته شود.

وی با بیان اینکه یکی از چالش های استان حضور بیش از حد اتباع است افزود: 30 هزار دانش آموز اتباع معادل 14 درصد از کل دانش آموزان استان را تشکیل می دهند.

پورگلیان با اشاره به اینکه حضور این حجم از دانش آموزان اتباع در استان معادل 80 مدرسه 12 کلاسه است گفت: تجمع گسترده اتباع در استان باید از ظرفیت های ملی و بین المللی همچون کمیسریای عالی برای جبران کمبودها استفاده شود.

وی به عملکرد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس پرداخت و گفت: از سال 92 تاکنون 151 طرح آموزشی معادل هزار و 152 کلاس درس به سرانه آموزشی استان اضافه شده و رتبه قم از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اضافه شدن سالانه بیش از 10 هزار دانش آموز به مدارس استان قم

اضافه شدن سالانه بیش از 10 هزار دانش آموز به مدارس استان قم