مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 آذر 1398 ساعت 07:002019-11-30اقتصادي

شناسایی و ردیابی مگس میوه مدیترانه ای در 380 هکتار از باغات محمودآباد


مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از شناسایی و ردیابی مگس میوه مدیترانه ای در 380 هکتار از باغ های این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

- ایسنا/مازندران مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از شناسایی و ردیابی مگس میوه مدیترانه ای در 380 هکتار از باغ های این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

احمد صادقی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ردیابی و شناسایی مگس میوه در سطح 675 هکتار در باغ های مرکبات و سیاه ریشه در 6 ایستگاه پیش آگاهی محمودآباد از ابتدای امسال تاکنون، درباره استراتژی شکار انبوه حشرات کامل مگس میوه اظهار کرد: 14 هزار و 820 عدد کارت زرد، 76 عدد فرمون، 31 لیتر سراتراپ و 35 عدد تله مکفیل و یکصد لیتر پروتیین هیدرولیزات برای کاهش جمعیت این آفت در باغ های میوه تله جلب کننده نصب شد.

وی با بیان اینکه مگس بالغ معمولاً در پشت برگ یا سطح زیرین میوه استراحت می کند و در شرایط عادی پرواز مگس کوتاه بوده و اغلب در سطح میوه های مجاور خسارت وارد کرده است، تصریح کرد: این آفت اگر در معرض باد شدید قرار گیرد تا مسافت یک تا 2 کیلومتری و حتی بیشتر از محل اولیه خود می تواند پرواز کند.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد درباره کنترل آفت مگس میوه مدیترانه ای خاطرنشان کرد: نصب تله های جلب کننده یا تله های زرد چسبنده در باغات آلوده، جمع آوری و معدوم کردن م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی و ردیابی مگس میوه مدیترانه ای در 380 هکتار از باغات محمودآباد

شناسایی و ردیابی مگس میوه مدیترانه ای در 380 هکتار از باغات محمودآباد