مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 آذر 1398 ساعت 07:002019-11-30اقتصادي

احیای جنگل ها، مراتع، گونه های جانوری و گیاهی کردستان با اجرای طرح بوم سازگان زاگرس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، با توجه به گسترش پدیده خشکیدگی جنگل های زاگرس در سال های اخیر و لزوم اعمال اقدامات مدیریتی و حفاظتی ویژه برای کنترل این پدیده، سیاست های اجرایی مدیریت بوم سازگان(اکوسیستم) جنگل های زاگرس به ادارات کل منابع طبیعی 11 استان زاگرس نشین ابلاغ شده است.

افزایش دما، کاهش بارندگی و خشکسالی سبب کاهش رطوبت خاک در عرصه های جنگلی زاگرس شده است لذا تمرکز اجرای عملیات آبخیزداری و تکنیک های ذخیره نزولات در جنگل های زاگرس خصوصاً اجرای عملیات احیایی ضروری است و استان ها باید در مناطقی که جنگل ها دچار خشکیدگی شده اند این عملیات را توسعه و گسترش دهند لذا در قالب بوم سازگان(اکوسیستم) زاگرس، اقدامات پایدار در جهت حفظ و توسعه جنگل اجرا می شود.

خبرگزاری فارس در سنندج برای بررسی وضعیت اجرای طرح بوم سازگان زاگرس با سعدی نقشبندی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت وگویی داشته که در زیر مشروح آن را مشاهده می کنید.

اجرای طرح بوم سازگان زاگرس در 6  شهرستان کردستان فارس: طرح بوم سازگان زاگرس در چه محدودهایی انجام می شود؟ در سال های اخیر وسیع ترین پهنه های جنگلی و مرتعی کشور به دلیل فشار عوامل متعدد همچون تغییر اقلیم، تغییر کاربری های غیرمجاز اراضی ملی، چرای بی رویه دام، آفت و بیماری ها، بهره برداری بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای جنگل ها، مراتع، گونه های جانوری و گیاهی کردستان با اجرای طرح بوم سازگان زاگرس

احیای جنگل ها، مراتع، گونه های جانوری و گیاهی کردستان با اجرای طرح بوم سازگان زاگرس