مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 آذر 1398 ساعت 12:502019-11-29اجتماعي

مسکوت ماندن پنج ساله مصوبه فیلتر دوده ماشین های سنگین


یک متخصص حوزه آلودگی هوا ضمن اشاره به اینکه شهرداری تنها ارگانی نیست که مسئولیت کنترل آلودگی هوا را برعهده دارد، گفت: سال 93 مصوبه نصب فیلتر دوده روی ماشین های سنگین ابلاغ شد اما تا به امروز این مصوبه بین دولت و خودروسازان مسکوت مانده است.

- یوسف رشیدی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت آلودگی هوای تهران و مسئولیت ارگان های مختلف در این زمینه اظهار کرد: واقعیت این است که یکی از سازمان های مسئول در بحث کنترل آلودگی هوا، شهرداری است چراکه نقش مهمی در راهبری حمل و نقل عمومی و مدیریت ترافیک دارد، اما یادمان باشد که شهرداری تنها بازیگر اصلی نیست.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در بحث آلودگی هوا این است که بازیگران اصلی در مواقع لزوم خود را پنهان می کنند، ادامه داد: تحت این شرایط است که انگشت اتهام به سمت شهرداری دراز می شود و گروهی سوار این موج می شوند.

مدیرعامل پیشین شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به طور خاص با اشاره به مسئولیت وزارت صمت در مورد آلودگی هوا گفت: بپذیریم از 20 سال پیش تا به امروز سیاست گذاری در بحث تولید خودرو و مصرف سوخت تغییر خاصی نکرده است، شاید سطح استانداردها افزایش یافته باشد، اما در بحث مصرف سوخت شاهد اتفاق خاصی نبوده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکوت ماندن پنج ساله مصوبه فیلتر دوده ماشین های سنگین

مسکوت ماندن پنج ساله مصوبه فیلتر دوده ماشین های سنگین