مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 آذر 1398 ساعت 11:502019-11-29بين الملل

هشدار رییس جدید شورای اروپا درباره تفرقه در اتحادیه اروپا


رییس جدید شورای اروپا درخصوص ایجاد دودستگی در اتحادیه اروپا پس از خروج بریتانیا از آن هشدار داد و خواستار حفظ یکپارچگی میان کشورهای این حوزه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، چارلز میشل رییس جدید شورای اروپا روز جمعه درخصوص لزوم همکاری کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای حفظ یکپارچگی آن هشدار داد.

به نوشته روزنامه گاردین ، میشل گفت امیدوار است انتخابات 12 دسامبر (21 آذر) در انگلیس به تعیین تکلیف توافق حاصل شده بین لندن و بروکسل برای اجرای برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) کمک کند.

او در این باره گفت: ما آماده ایم، می دانیم در مرحله بعدی (پس از اجرای برگزیت)، مهم ترین اصولی که باید از آن ها دفاع کرده و آن ها را ترویج کنیم کدامند.

همچنین می دانیم اولویت های اصلی کدامند: یکپارچگی در بازار واحد [اروپا]، رقابت منصفانه و توافق جمعه خوب .

  توافق بلفاست یا جمعه خوب، معاهده صلحی میان دولت بریتانیا و جمهوری ایرلند بر سر نحوه حکم رانی بر ایرلند شمالی است که در سال 1998 میلادی منعقد شد.

مشیل که قرار است روز جمعه طی مراسمی جانشین دونالد تاسک رییس پیشین شورای اروپا شود گفت، از آن جا که کشورهای اروپایی منافع اقتصادی متفاوتی در روابط خود با انگلیس دارند، پس از اجرای برگزیت، باید برای حفظ یکپارچگی اتحادیه اروپا به شدت تلاش کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار رییس جدید شورای اروپا درباره تفرقه در اتحادیه اروپا

هشدار رییس جدید شورای اروپا درباره تفرقه در اتحادیه اروپا