مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 آذر 1398 ساعت 04:452019-11-28سياسي

فرهنگ آینده پژوهی نداریم/ اثر منفی سنگینی تاریخ بر رشد و توسعه


فراستخواه در نشست «آینده علوم انسانی در ایران» با بیان اینکه ساختن آینده برای ملتی که وزن تاریخش سنگین است، دشوار است گفت: چون فرهنگ آینده پژوهی نداریم به آینده های نامعلوم پرتاب می شویم.

- فراستخواه در نشست آینده علوم انسانی در ایران با بیان اینکه ساختن آینده برای ملتی که وزن تاریخش سنگین است، دشوار است گفت: چون فرهنگ آینده پژوهی نداریم به آینده های نامعلوم پرتاب می شویم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگارمهر، نشست آینده علوم انسانی در ایران به همت پژوهشکده سمت روز گذشته، سه شنبه 5 آذرماه در سالن جلسات سمت برگزار شد.

مقصود فراستخواه، استاد برنامه ریزی توسعه مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، در ابتدای سخنان خود بیان داشت: درک من از آینده پژوهی این است؛ سامانه ای از سعی عالمانه.

سیستمی از مفاهیم، گزارش ها و روش هاست، که سیستمی برای سعی عالمانه طراحی می کند، تا بررسی و فهم روشمند و موثق حوزه های آینده صورت گیرد.

در اینجا، مهم ترین مسئله، وجود پلتفرمی برای گفتگو و جستجوی رضایت بخش، برای شبکه ذی نفعان است؛ برای اینکه بتوانیم آینده را توضیح دهیم و برای مثال، آینده های محتمل را پیش بینی کنیم.

فرهنگ آینده پژوهی نداریم وی در ادامه، گفت: فرض من این است که آینده پژوهی، بیشتر یک فرهنگ و پروسه است، تا یک ابزار.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ آینده پژوهی نداریم/ اثر منفی سنگینی تاریخ بر رشد و توسعه

فرهنگ آینده پژوهی نداریم/ اثر منفی سنگینی تاریخ بر رشد و توسعه