مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 آذر 1398 ساعت 17:552019-11-27پزشكي

بیماری های غیرواگیر چالش جوامع مدرن است


رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بیماری های غیرواگیر را چالش مهم جوامع مدرن و شهرنشینی دانست و تاکید کرد که تمام جوامع با این چالش روبرو است.

- دکتر علی بهادی عصر چهارشنبه 6 آذر در کارگاه آموزش تقویت نظام مراقبت بیماریهای غیرواگیر در ایران، بیماریهای غیرواگیر را از مهمترین موانع توسعه کشورها عنوان و اضافه کرد: پدیدههای شهرنشینی و صنعتی شدن جوامع که با تغییرات وسیع در سبک زندگی همراه است، در کنار بهبود شاخص های بهداشتی که سبب افزایش میزان امید به زندگی شده است، مهم ترین عوامل افزایش بار بیماری های غیرواگیر بوده اند.

او پایه پیشگیری از بیماری های غیرواگیر را شناسایی عوامل خطر اولیه پیشگیری و کنترل این عوامل دانست و ادامه داد: افزایش شیوع بیماری های غیرواگیر و ماهیت مزمن، پیشرونده و ناتوان کننده آنها باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی می شود و نیروی مولد جوامع را به طور مستقیم در معرض خطر مرگ و میر، معلولیت و ناتوانی ها قرار می دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیماری های غیرواگیر را به دلیل دوره های طولانی درمانی و هزینه های بالا، از مهمترین موانع توسعه کشورها خواند و گفت: هزینه های سرسام آور ناشی از این بیماری ها، هر نظام بهداشتی و درمانی را با چالش های بزرگی روبرو می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری های غیرواگیر چالش جوامع مدرن است

بیماری های غیرواگیر چالش جوامع مدرن است