مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 آذر 1398 ساعت 08:502019-11-27سياسي

842 هزار اصله نهال در کرمانشاه کاشته می شود


14 میلیون اصله نهال با شعار نهضت درختکاری مشارکتی برای ایرانی سرسبز 14 آذرماه امسال در سراسر کشور کاشته می شود.

- مرکز کرمانشاه، انشا الله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در نشستی با اعضاء ادارات عضو ستاد نهضت سبز استان گفت: 14 آذرماه امسال 842 هزار اصله نهال در مساحت 3 هزار و 483 هکتار از عرصه های منابع طبیعی و حوزه های آبخیزداری استان کشت خواهد شد.

انشا الله کولانی افزود: منطقه چالابه کرمانشاه به عنوان پایلوت این طرح خواهد بود و در 14 شهرستان استان هم نهال غرص خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه انواع گونه های بلوط، بنه، بادام تلخ، ارژن، گلابی وحشی، سرو نقره ای، اقاقیا، زالزالک و انواع بزور مستعد جنگلی در جنگل ها و فضای سبز کشت می شود تصریح کرد: مراسم روز درختکاری در 15 اسفند همچنان به قوت خود باقی است و قرار است عملیات نهال کاری و بذرکاری در قالب دو طرح بوم سازگان ناحیه رویشی زاگرس و مشارکتی مردم با هدف حفاظت از جنگل ها و مبارزه با بیماری های لورانتوس انجام شود.

کولانی می گوید، تاکنون برای 375 هزار هکتار تفاهم نامه مشارکتی با حوزه نشینان جنگل منعقد شده است و از یک میلیون و 700 هزار هکتار از مساحت استان را جنگل ها و مراتع تشکیل می دهد که سالاه 300 میلیارد تومان هزینه تولید علوفه مرتعی استان است که در اختیار دامداران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

842 هزار اصله نهال در کرمانشاه کاشته می شود

842 هزار اصله نهال در کرمانشاه کاشته می شود