مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 آذر 1398 ساعت 08:402019-11-27حوادث

نصب نشانگر مونواکسیدکربن در منزل ضروری است


کارشناس آموزش اورژانس پیش بیمارستانی مشهد گفت: معمولاً شخص مسموم متوجه علایم ضعیف نمی گردد و به سرعت به سمت علایم شدید و حتی مرگ، پیش می رود.

- ایسنا/خراسان رضوی کارشناس آموزش اورژانس پیش بیمارستانی مشهد گفت: معمولاً شخص مسموم متوجه علایم ضعیف نمی گردد و به سرعت به سمت علایم شدید و حتی مرگ، پیش می رود.

به همین دلیل نشانگر مونواکسیدکربن در منزل حتماً باید وجود داشته باشد.

محمدرضا شاره در گفت وگو با ایسنا، در خصوص گازگرفتگی و مرگ سالانه صدها نفر با گاز منواکسیدکربن به خصوص در فصل سرما، بیان کرد: گاز مونواکسیدکربن یک گاز بسیار خطرناک است که قابل دیدن و بوییدن نیست و هیچ طعمی نیز ایجاد نمی کند.

این گاز با غلظت زیاد در خون موجب مرگ می شود و وقتی شخصی این گاز را تنفس می کند، مولکول آن به جای مولکول اکسیژن وارد اندام های بدن می شود و سبب خفگی درونی می گردد.

وی با بیان اینکه مونواکسیدکربن را گاهی مقلد بزرگ می نامند ، در تشریح علائم مسمومیت آن بیان کرد: علائم خفیف آن به صورت سردرد، تهوع، استفراغ، تحریک پذیری، درد قفسه سینه و قلب و تاری دید نشان می دهد و افزایش سرعت تپش قلب، خواب آلودگی، عدم توان تکلم، احساس ضعف، آسیب مغزی مداوم، سرگیجه، گرما، بی حالی، تشنج، سردرد شدید، مشکل در فکر کردن و در نهایت منجر به مرگ می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نصب نشانگر مونواکسیدکربن در منزل ضروری است

نصب نشانگر مونواکسیدکربن در منزل ضروری است