مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 آذر 1398 ساعت 05:052019-11-27سياسي

نویافته های باستان شناسی در شرق اصفهان


 گروه باستان شناسی دانشگاه هنر اصفهان، در حوزه مهیار جنوبی و بخشی از کوهپایه، موفق به کشف بقایای زیستی مربوط به هزاره دوم و سوم پیش از میلاد شدند.

- ایسنا/اصفهان  گروه باستان شناسی دانشگاه هنر اصفهان، در حوزه مهیار جنوبی و بخشی از کوهپایه، موفق به کشف بقایای زیستی مربوط به هزاره دوم و سوم پیش از میلاد شدند.

سرپرست هیئت باستان شناسی دانشگاه هنر اصفهان در نشستی که به منظور شرح مراحل بررسی و کاوش نویافته های باستان شناسی شرق اصفهان، غروب پنجم آذرماه در دانشگاه هنر برگزار شد، اظهار کرد: دلیل انتخاب منطقه شرق برای گروه مطالعات باستان شناسی و حفاظت و مرمت این بود که دانشگاه هنر اصفهان طی این سال ها سایت تحقیقاتی نداشت و عمده فعالیت های دانشجویان باستان شناسی در فضای کارگاهی داخل دانشگاه برگزار می شد.

علی شجاعی اصفهانی ادامه داد: اصفهان به دلیل منطقه جغرافیایی خود دارای اهمیت بسیار است و اگرچه برای بررسی دوره اسلامی آن انرژی و مطالعات زیادی صرف شده، اما در حیطه باستان شناسی، اطلاعات کمی از دوره پیش از اسلام آن موجود است.

وی خاطرنشان کرد: ماه گذشته در خلال کاوش محوطه ای در روستای اشکاوند که بخشی از شهر اصفهان است، در عمق هشت متری شواهدی از سفال های سلجوقی را پیدا کردیم و این نشان می دهد که سوای حوادث انسانی، تا چه حد حوادث طب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نویافته های باستان شناسی در شرق اصفهان

نویافته های باستان شناسی در شرق اصفهان