مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 آذر 1398 ساعت 08:552019-11-26سياسي

«برات» چیست؟/ مجلس جایگاه برات در تجارت را به روز رسانی کرد


عضو کمیسیون قضایی مجلس به تشریح جزییات «برات» و تغییراتی که در وضعیت آن در قراردادهای تجاری بعد از مصوبات اخیر مجلس در لایحه تجارت رخ می دهد، پرداخت.

- محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به مصوبه امروز مجلس درباره برات گفت: برات از قدیم در سیستم بانکی ما وجود داشته و مصوبه امروز مجلس گامی در مسیر به روزرسانی آن بود.

وی افزود: برات در واقع یک ابزار پرداخت مالی در سیستم بانکی و یک حواله در این راستا به شمار می رود که سه جانبه است که طرف اول آن را برات کش می گویند که وی در برات به برات گیر که طرف دیگر حواله (بانک) است دستور می دهد که به میزان مبلغی که در برات ذکر شده به طرف بعدی پول بدهد.

  عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: موعد پرداخت برات پیش از این 10 روز بوده که در مصوبه امروز مجلس این مدت به 2 روز کاهش پیدا کرده است و تضامین کار در این مصوبه افزایش یافته است و بر این اساس کسی که برات را صادر می کند باید این برات قابلیت وصول داشته باشد.

یکی از محسنات برات قابلیت پشت نویسی آن است و کسی که دارنده برات است می تواند با پشت نویسی و امضا کردن برات آن را در اختیار فرد دیگر که به وی بدهکار است قرار دهد و این کار در مکرراً قابل انجام است و برات می تواند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«برات» چیست؟/ مجلس جایگاه برات در تجارت را به روز رسانی کرد

«برات» چیست؟/ مجلس جایگاه برات در تجارت را به روز رسانی کرد