مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 آذر 1398 ساعت 15:252019-11-25دانش

یادداشت رییس فرهنگستان علوم به مناسبت درگذشت پروفسور فضل الله رضا


رضا داوری اردکانی رییس فرهنگستان علوم به مناسبت درگذشت پروفسور فضل الله رضا نوشت:پروفسور رضا واجد صفاتی بود که جز در وجود نوادر جمع نمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا در این یادداشت می خوانیم: باسمه­ تعالی درگذشت استاد بزرگ و دانشمند و ادیب نجیب آقای پروفسور فضل­ الله رضا ضایعه ای است که به آسانی تدارکش آسان نیست زیرا پروفسور رضا واجد صفاتی بود که جز در وجود نوادر جمع نمی شود.

او که بیشتر عمر طولانی و پربرکت خود را در خارج از ایران گذراند، درد غربت را با رجوع به شعر و ادب و انس با زبان فارسی درمان می­ کرد.

وقتی که با شهرت علمیش به وطن بازگشت و رییس دانشگاه صنعتی شد و سپس به ریاست دانشگاه تهران رسید، در میان استادان هم کم و بیش این نگرانی وجود داشت که ایشان با محیط و شرایط مدیریت در ایران آشنا نباشد و چه بسا بخواهد به همان شیوه ­ای عمل کند که در اداره دانشگاه­ های اروپا و امریکا معمول است ولی چون با روح ایران آشنا بود، دیدیم که خردمندانه عمل کرد.

یکی از کارهای مهمش که کمتر به اهمیت آن پی بردند و احیاناً در آن چون و چراها کردند، اعطای درجه دانشگاهی به مدرسان و دانشگاهیان نامداری بود که بر حسب مقررات اداری شرایط رسمی احراز مقام دانشیاری و استادی نداشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت رییس فرهنگستان علوم به مناسبت درگذشت پروفسور فضل الله رضا

یادداشت رییس فرهنگستان علوم به مناسبت درگذشت پروفسور فضل الله رضا