مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 آذر 1398 ساعت 12:052019-11-25اقتصادي

طرح پردیس تولید و اشتغال روستاهادر قزوین عملیاتی شود


سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین گفت: با اجرای طرح پردیس در استان قزوین و تمرکز روی اقتصاد روستایی می توان برای ساماندهی و توسعه فعالیت های تولید و اشتغال روستایی کمک کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین عیسی قبادی در نشست سرمایه گذاری روستایی که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: خاستگاه اصلی این پردیس ایجاد مکانی برای تولیدات روستایی است تا بر اساس تعداد خانوار و ظرفیت تولید، سرانه اقتصادی و معیشتی برای روستاییان تعریف شود.

قبادی با بیان اینکه در اقدام اول باید 20 روستا مورد هدف مطالعه قرار گیرد، افزود: باید اقدامات دستگاه ها در حوزه روستاها به سمتی حرکت کند تا یک فرد روستایی با تولید بتواند علاوه بر رفع نیازهای شخصی، مازاد تولیدات را در بازارهای داخلی و خارجی عرضه کند و این مهم تنها در گرو کار کارشناسی برای احداث پردیس است.

وی بیان کرد: 70 درصد جمعیت شهری و 26 درصد جمعیت روستایی در قزوین نشان می دهد مهاجرت از روستاها به شهر، کشور را در آینده با مشکلات فراوانی روبرو می کند و بی توجهی به روستاها و تمرکز روی شهرها باعث شده تا زیربنای اقتصادی کشور ضعیف باشد.

قبادی گفت: فعالیت در حوزه روستا با هدف توانمندی این گروه کار سختی است و این که هر هفته یک جلسه با همین موضوع تشکیل می شود تا دستگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح پردیس تولید و اشتغال روستاهادر قزوین عملیاتی شود

طرح پردیس تولید و اشتغال روستاهادر قزوین عملیاتی شود