مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 آذر 1398 ساعت 08:002019-11-25سياسي

رهبران مهمان، بهترین گزینه برای ارکسترهای ایران


درباره طرح پیشنهادهایی مبنی بر ادغام ارکسترهای ملی و سمفونیک بر این باور است که ظرفیت های موسیقی کشور به گونه ای است که حتی می توان دو ارکستر ملی و دو ارکستر سمفونیک داشت.

- او همچنین اظهار کرد که در شرایط فعلی بهترین گزینه برای ارکسترهای ایران، رهبران مهمان هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نصیر حیدریان که شب یکشنبه (سوم آذر ماه) در برنامه شب موسیقی از شبکه چهار سیما، با اجرای رضا مهدوی و با موضوع فراز و فرودهای ارکستر ملی ایران سخن می گفت، مدتی است رهبر مهمان ارکستر ملی شده و 22 و 23 آبان ماه این کنسرت به رهبری مهمان نصیر حیدریان در تالار وحدت برگزار شد.

همچنین قرار بود کیوان ساکت (آهنگساز و نوازنده تار و سه تار) نیز در این قسمت از برنامه شب موسیقی حضور داشته باشد، اما به دلیل بروز مشکلات شخصی در نهایت نتوانست در برنامه حاضر شود.

حیدریان که در اتریش زندگی و در آنجا حرفه موسیقی را دنبال می کند، درباره جایگاه رهبری ارکستر در ایران، اظهار کرد: متاسفانه در ایران چه قبل و چه بعد از انقلاب کار زیادی در این زمینه انجام نشده است.

در واقع هیچ گاه به درستی تعریف نشده است که رهبر ارکستر کیست و چه کاری انجام می دهد و حتی برخی از موزیسین ها نیز در تعریف رهبر ارکستر مشکل دارند؛ البته ما رهبران خیلی خوبی همانند آقای علی رهبر و آقای لوریس چکناواریان د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهبران مهمان، بهترین گزینه برای ارکسترهای ایران

رهبران مهمان، بهترین گزینه برای ارکسترهای ایران