مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 آذر 1398 ساعت 07:162019-11-25دانش

تولید نانوکامپوزیتی برای کاهش تبخیر و تعرق گیاهان


محققان دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با سنتز نانوکامپوزیت های پلیمری زیست تخریب پذیر روشی را برای کاهش تبخیر در گیاهان زراعی و زینتی ابداع کردند و بدین ترتیب افزایش سطوح فضای سبز در تهران و سایر مناطق واجد هوای آلوده و انواع ریزگرد بسیار سهل تر .

- محققان دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با سنتز نانوکامپوزیت های پلیمری زیست تخریب پذیر روشی را برای کاهش تبخیر در گیاهان زراعی و زینتی ابداع کردند و بدین ترتیب افزایش سطوح فضای سبز در تهران و سایر مناطق واجد هوای آلوده و انواع ریزگرد بسیار سهل تر از قبل دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رضا خسروی زنجانی، دانشجوی دکتری نانو تکنولوژی عنوان این طرح را بررسی تاثیر نانو کامپوزیت های پلیمری بر پایه نانو ذرات در مدیریت تبخیر و تعرق گیاهان زینتی و زراعی دانست و گفت: با توجه به افزایش آلودگی و آلاینده های تهران و افزایش مرگ و میر ناشی از آن به دنبال راهکارهایی برای رفع این معضل بودیم.

وی افزایش سطوح فضای سبز را از جمله راهکارهای حل این چالش نام برد و یادآور شد: از موانع گسترش فضای سبز نیاز آبی گیاهان است و در این طرح تلاش شد تا با سنتز نانوکامپوزیت و نانو ذرات گامی در جهت مدیریت تبخیر و تعرق گیاهان ارائه دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید نانوکامپوزیتی برای کاهش تبخیر و تعرق گیاهان

تولید نانوکامپوزیتی برای کاهش تبخیر و تعرق گیاهان