مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 آذر 1398 ساعت 06:202019-11-25فرهنگي

مجموعه طنز سنگپا در قزوین رونمایی شد


اولین مجموعه طنز سنگپای قزوین با حضور مدیر دفتر طنز حوزه هنری رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رونمایی اولین مجموعه طنز سنگپای قزوین صبح دوشنبه با حضور مدیر دفتر طنز حوزه هنری و جمعی از هنرمندان برگزار شد.

ناصر فیض در این برنامه قزوین را پایگاه مهم طنز کشور برشمرد و گفت: این منطقه در حوزه های مختلف فرهنگی، علمی و دینی زادگاه مشاهیر کشور بوده است.

وی افزود: بزرگان طنز ایران در طول تاریخ در این شهر زیسته و رشد کرده اند، عبید زاکانی قطب طنز فارسی است، او با زبان فرهیختگان و عوام سخن گفته و شیوه های مختلف طنز پردازی را به کمال رسانده است به همین نسب مردم قزوین مردمی؛ فهیم، نکته سنج و در طنز پردازی سرآمدند.

فیض براستفاده درست و دقیق از ظرفیت لهجه قزوینی تاکید کرده خاطرنشان کرد: گویش های محلی به دلیل شیرینی و جذابیت از ظرفیت بالایی برای طنزپردازی برخوردار هستند.

در ادامه این برنامه رییس حوزه هنری قزوین، گردهم آیی طنزپردازان و اهالی قلم در رونمایی کتاب طنز سنگپا را مایه خوشحالی دانست.

علی هوشمند گفت: چاپ این اثر تجربه ای موفق برای گام های بعدی بود و امیدواریم در تداوم این راه با همکاری طنزپردازان شهرمان، مجموعه های بعدی نیز تولید، گردآوری و به چاپ برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجموعه طنز سنگپا در قزوین رونمایی شد

مجموعه طنز سنگپا در قزوین رونمایی شد