مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 آذر 1398 ساعت 08:262019-11-24بين الملل

سفر دزدکی پنس به عراق ریختن نفت روی آتش آشوب در این کشور بود


معاون رییس جمهوری آمریکا با سفر دزدکی، غیرمنتظره و مخفیانه اش به عراق و بازدید از پایگاه عین الاسد بدون اطلاع نخست وزیر و رییس جمهوری عراق و دیدار با آنها و سپس سفر به کردستان عراق سیلی محکمی به صورت مسؤولان برجسته این کشور به ویژه عادل عبدالمهدی زد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم در تحلیلی درباره سفر مایک پنس، معاون رییس جمهوری آمریکا به عراق نوشت: این سفر در بحبوحه اعتراضات مردمی عراق که از یک ماه قبل آغاز شده و نیروهای امنیتی با آن مقابله می کنند و تا این لحظه بیش از 350 کشته داشته، انجام شد.

هدف از این سفر مشکوک ریختن نفت روی آتش فتنه و آشوب در عراق و انحراف اعتراضات در این کشور و نیز اهانت به دولت عراق و دامن زدن به اختلافات طایفه ای در این کشور بود.

مسؤولان فعلی عراق به خصوص عادل عبدالمهدی (نخست وزیر) از دوستان آمریکا محسوب می شوند و پس از حمله آمریکا به عراق در راس قدرت قرار گرفتند.

تمامی مشکلات فعلی عراق ناشی از حمله آمریکا به این کشور، انحلال دولت و بازسازی آن براساس معیارهای طایفه ای صرف جهت تضعیف عراق و تبدیل آن به لقمه ای آسان برای نفوذ خارجی هستند.

دولت عبدالمهدی و تمامی دولت های پیش از آن زمانی که اجازه دادند 5200 سرباز آمریکایی در پایگاه هایی در خاک این کشور که از استقلال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر دزدکی پنس به عراق ریختن نفت روی آتش آشوب در این کشور بود

سفر دزدکی پنس به عراق ریختن نفت روی آتش آشوب در این کشور بود