مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 آذر 1398 ساعت 06:302019-11-24بين الملل

توضیح دفتر نخست وزیر عراق درباره سفر جنجالی «مایک پنس»


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، در حالی که سفر روز گذشته مایک پنس معاون دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به عراق جنجال های زیادی را به راه انداخت و بسیاری از مقامات سیاسی عراق از جمله حیدر العبادی نخست وزیر سابق این کشور و رییس ائتلاف النصر .

- دفتر نخست وزیری عراق با انتشار بیانیه ای به توضیح درباره سفر پرحاشیه معاون رییس جمهور آمریکا به استان الانبار و سپس اربیل پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، در حالی که سفر روز گذشته مایک پنس معاون دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به عراق جنجال های زیادی را به راه انداخت و بسیاری از مقامات سیاسی عراق از جمله حیدر العبادی نخست وزیر سابق این کشور و رییس ائتلاف النصر از اینکه وی ابتدا به بغداد سفر نکرده، اعتراض کردند، دفتر عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق طی بیانیه ای به شرح ماجرا پرداخت.

پنس دیروز شنبه (23 نوامبر) در سفری از پیش اعلام نشده، وارد عراق شد، اما در اقدامی خلاف عرف، ابتدا به دیدار نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الأسد رفت و بعد هم بدون سفر به پایتخت عراق، بغداد، به اربیل، مرکز منطقه کردستان عراق رفت.

هرچند که این اولین بار نیست که یک مقام ارشد آمریکایی به جای پایتخت عراق و دیدار با مقامات دولت این کشور، راهی عین الاسد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیح دفتر نخست وزیر عراق درباره سفر جنجالی «مایک پنس»

توضیح دفتر نخست وزیر عراق درباره سفر جنجالی «مایک پنس»