مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 آذر 1398 ساعت 09:302019-11-23دانش

محصولات زیست سازگار با قابلیت انعطاف پذیری بالا تهیه شدند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه امیرکبیر، مهسا نعمت الهی مجری طرح ساخت قطعات زیست سازگار گفت: حجم بالای مصرف مواد پلیمری مصنوعی و عمر تخریب پذیری طولانی مدت آن ها و به دنبال آن، - محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استفاده از دو پلیمر زیست سازگار، به مواد پلیمری دست یافتند که در ساخت قطعات، بسته بندی مواد غذایی و صنعت پزشکی کاربرد دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه امیرکبیر، مهسا نعمت الهی مجری طرح ساخت قطعات زیست سازگار گفت: حجم بالای مصرف مواد پلیمری مصنوعی و عمر تخریب پذیری طولانی مدت آن ها و به دنبال آن، نگرانی ناشی از بحث آلودگی محیط زیست موجب شده تا تلاش هایی برای استفاده از مواد زیست تخریب پذیر صورت گیرد.

وی پلی لاکتیک اسید PLA را پلیمری زیست تخریب پذیر با منشأ طبیعی توصیف کرد و ادامه داد: این ماده علی رغم ویژگی های بالقوه و قابل توجهی که دارد، از شکنندگی برخوردار است که باعث محدویت مصرف آن می شود.

برای بهبود مقاومت در برابر شکنندگی این پلیمر، راهکار هایی توسط پژوهشگران ارائه شده است که هر یک مشکلاتی را به همراه دارد.

نعمت الهی از اجرای طرح تحقیقاتی در این دانشگاه خبر داد و بیان کرد: این پژوهش با عنوان تهیه و بررسی مورفولوژی نانوکامپوزیت پخت دینامیکی شده پلی لاک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محصولات زیست سازگار با قابلیت انعطاف پذیری بالا تهیه شدند

محصولات زیست سازگار با قابلیت انعطاف پذیری بالا تهیه شدند