مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 آذر 1398 ساعت 19:552019-11-22بين الملل

داعشی های انگلیسی در راه وطن


بیش از هشت هزار نفر از اتباع اروپایی به صفوف داعش در عراق و سوریه پیوستند که بازگشت آنان به کابوسی در این کشور ها مبدل شده است - از لندن؛ پس از فروپاشی گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق‏، دولت انگلیس در پی فشار نهاد های بین المللی و افکار عمومی، به ناچار با ورود شماری از کودکان اعضای انگلیسی داعش موافقت کرد.

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد نخستین گروه از فرزندان اعضای داعش از اردوگاهی در شمال شرق سوریه به انگلیس بازگردانده می شوند.

دولت انگلیس اطلاعات بیشتری درباره چگونگی انتخاب این کودکان و اینکه آنان نزد چه کسانی، در کجا و چگونه نگهداری می شوند نداده و علت آن را، دلایل امنیتی اعلام کرده است.

این در حالی است که گفته می شود دست کم شصت فرزند والدین انگلیسی عضو داعش با مادرانشان در سوریه اند.

فشار بر دولت انگلیس برای بازگرداندن فرزندان اتباع انگلیسی عضو داعش زمانی شدت یافت که نوزاد یک زن انگلیسی عضو داعش به علت نبود بهداشت و امکانات درمانی در حال مرگ بود، اما دولت انگلیس نه تنها اجازه نداد این نوزاد و مادرش دست کم برای مداوا وارد کشورشان شوند بلکه حق شهروندی انان را نیز سلب کرد و چندی بعد این نوزاد فوت کرد و موجی از انتقاد ها در نقض حقوق شهروندی و اقدامی مغایر با اصول انسانی علیه دولت انگلیس شکل گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داعشی های انگلیسی در راه وطن

داعشی های انگلیسی در راه وطن