مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 آذر 1398 ساعت 08:552019-11-22سياسي

منطقه همیشه از اولویت بالایی برای جمهوری اسلامی برخوردار بوده است


منطقه برای ما، به خاطر حضور خودمان در آن و همچنین اهمیت داشتن پیشرفت، ثبات و امنیت در منطقه برای جمهوری اسلامی ایران، - همیشه از اولویت بالایی برخوردار بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با رد برخی مطالب که در سیاست خارجی ایران به کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین در توسعه همکاری ها کمتر توجه شده، اظهار داشت: این برداشت را قبول ندارم و سیاست خارجی ما در دو دولت اخیر فعال و متوازن بوده و سعی کرده ایم از لحاظ جغرافیایی این توازن را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: اگر به تعداد سفرهای ریاست جمهوری و وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به مناطق متعدد جهان یا سفر مقام های مختلف به ایران نگاهی بیاندازید، شاهد این توازن خواهید بود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: گاها برخی مسائل و موضوعات اولویت پیدا می کنند و این نباید به این موضوع تعبیر شود که عدم توجه به سایر مناطق است.

موسوی افزود: موضوعاتی مانند تنش های منطقه، برجام و مسائلی اینچنینی در اولویت تحرکات جمهوری اسلامی قرار می گیرد؛ اما نگاه دولت و وزارت امور خارجه به طور کلی نگاهی متوازن به تمامی مناطق و بخش ها جغرافیایی است.

ضمن اینکه اولویت های منطقه ای را نیز ما از نظر دور نمی داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منطقه همیشه از اولویت بالایی برای جمهوری اسلامی برخوردار بوده است

منطقه همیشه از اولویت بالایی برای جمهوری اسلامی برخوردار بوده است