مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آبان 1398 ساعت 07:562019-11-21بين الملل

تاکید وزیر خارجه پاکستان بر حل مسائل منطقه ای


توسعه دیپلماسی اقتصادی و گسترش روابط تجاری با همسایگان موثرترین راهکار جهت حل مسائل امنیتی منطقه است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد به نقل از پایگاه خبری داون نیوز، شاه محمود قریشی در اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام آباد (ISSI) تاکید کرد: رویکرد تجارت محور و تشکیل پیوند های اقتصادی در منطقه راه حلی به مراتب موثرتر برای حل مسائل امنیتی و تنش زدایی در منطقه است، از این رو حل مشکلات منطقه ای از طریق تقویت دیپلماسی اقتصادی از اولویت های دولت پاکستان است.

قریشی با بیان اینکه حل مسائل سیاسی ارتباطی تنگاتنگ با روابط اقتصادی دارد افزود: حل مشکلات منطقه ای و ایجاد و گسترش روابط مطلوب با همسایگان زمینه های بی ثباتی، تنش و درگیری در منطقه را از بین خواهد برد.

وی افزود: پاکستان همیشه تاکید دارد که عنصر گفتگو می تواند در حل و فصل مشکلات و در تلاش برای یافتن راه برون رفت از مشکلات امنیتی کار آمد باشد، اما نمی توان تاثیر روابط اقتصادی در حل مسائل بین المللی را انکار کرد.

وزیر خارجه پاکستان با اشاره به کریدور مشترک اقتصادی مشترک چین و پاکستان موسوم به سی پک که طی آن چین بیش از 25 میلیادر دلار در پاکستان سرمایه گذاری خواهد کرد تصریح کرد: پاکستان در راستای دسترسی به خاورمیانه امن، ایمن و مرفه، علاوه بر چین خوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید وزیر خارجه پاکستان بر حل مسائل منطقه ای

تاکید وزیر خارجه پاکستان بر حل مسائل منطقه ای