مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آبان 1398 ساعت 05:352019-11-21سياسي

علم اصول باید به تدریج متحول شود


باید به صورت تدریجی در علم اصول دستکاری شود، زیرا علمی که در آن دستکاری نشود، می میرد، اما در عین حال نباید آن را کاملاً از ریشه قطع کنیم.

- ایسنا/قم مرجع تقلید شیعه گفت: باید به صورت تدریجی در علم اصول دستکاری شود، زیرا علمی که در آن دستکاری نشود، می میرد، اما در عین حال نباید آن را کاملاً از ریشه قطع کنیم.

آیت‎الله سبحانی شامگاه گذشته در گردهمایی استادان اصول فقه حوزه با عنوان نقش علم اصول در تفسیر قرآن که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به واژه المیزان در سوره مبارکه الرحمان گفت: قرآن کلمه میزان را در آیات ابتدایی این سوره سه بار تکرار کرده که حاکی از اهمیت آن است؛ میزان به معنای ترازو است ولی مراد، ترازوی رسمی نیست و قرینه آن رفیع قراردادن آسمان است که در آیه والسماء رفعها و وضع المیزان بیان فرمود.

وی افزود: از میزان، معنای اعمی اراده شده زیرا اگر محاسبه دقیقی صورت نگرفته بود و این نظم نبود وجود آسمان رفیع با این همه ستاره ممکن نبود و آفرینش بر میزان دقیقی استوار شده است.

سبحانی با بیان اینکه علم اصول نقش تصدیق قضایای فقهی را بر عهده دارد افزود: هر علمی برای خود مبادی تصدیقیه دارد که سبب یقین انسان می شود و علم اصول این کاربرد را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علم اصول باید به تدریج متحول شود

علم اصول باید به تدریج متحول شود