مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آبان 1398 ساعت 15:152019-11-20سياسي

پروفسور فضل الله رضا، دانش آموخته برجسته دانشگاه تهران در گذشت


پروفسور فضل الله رضا، دانش آموخته برجسته دانشگاه تهران و جزو نخستین گروه دانش آموختگان رشته مهندسی برق دانشکده فنی در سال 1317، روز سه شنبه 28 آبان رخ در نقاب خاک کشید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران؛ پروفسور فضل الله رضا که از چهره های علمی و فرهنگی کشور و از برجسته ترین دانش آموختگان دانشگاه تهران با جایگاه جهانی بود، در سال 1294 در شهرستان رشت به دنیا آمد.

وی در سال 1317 به همراه 33 دانش آموخته دیگر از دانشکده فنی دانشگاه تهران دانش آموخته شد و برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و حدود 10 سال بعد مقطع دکترا در این رشته را در آمریکا به پایان برد.

پروفسور فضل الله رضا، علاوه بر فعالیت های علمی در رشته خود، فعالیت های اجرایی برجسته ای نیز داشت که از جمله می توان به ریاست دانشگاه های تهران و شریف و ریاست نمایندگی ایران در سازمان یونسکو اشاره کرد.

این استاد فرهیخته، در بهمن 1346 به سمت ریاست دانشگاه صنعتی شریف و در شهریور 1347 به عنوان رییس دانشگاه تهران منصوب می شود و پس از استعفا از سمت ریاست دانشگاه تهران، از شهریور 1348 به عنوان سفیر ایران در یونسکو به پاریس اعزام می شود و از آبان 1393 نیز سفیر ایران در کانادا می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروفسور فضل الله رضا، دانش آموخته برجسته دانشگاه تهران در گذشت

پروفسور فضل الله رضا، دانش آموخته برجسته دانشگاه تهران در گذشت