مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آبان 1398 ساعت 11:302019-11-20اقتصادي

مشکل اقتصاد سیستم قاعده گذاری و نداشتن نقشه راه است


کشور ایران همواره بیشترین و بی نظیرترین منابع را در اختیار داشته است؛ مشکل ما مالی نیست بلکه سیستم قاعده گذاری، - برنامه ریزی و نداشتن نقشه راه برای اقتصاد است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، شافعی در بیست و پنجمین همایش ملی صادرات غیرنفتی کشور در تبریز اظهار کرد: تا کنون 25 همایش ملی توسعه صادرات در کشور  برگزار شده ولی تغییر آنچنانی در وضعیت حاصل نشده و بعضی از مسائل اقتصادی به قوت خود باقی است.

وی افزود: مشکل ما بزرگ تر از مباحثی مثل اقتصاد کلان و خرد است؛ ما در سیستم قاعده گذاری مشکل داریم و تا تغییر نکند راه به جایی نخواهیم برد و اگر مسیر حرکت ما مسیر گذشته باشد نباید منتظر تغییر باشیم.

شافعی اذعان داشت: کشور ایران همواره بیشترین و بی نظیرترین منابع را در اختیار داشته است؛ مشکل ما مالی نیست بلکه سیستم قاعده گذاری، برنامه ریزی و نداشتن نقشه راه برای اقتصاد است.

وی با بیان اینکه در یک اقتصاد بلاتکلیف چندان هم نباید به آمارهای ارائه شده تکیه کرد؛ چرا آمار را به صورت سرانه مقایسه نمی شود، افزود: اگر قرار باشد صادرات خود را با مالزی مقایسه کنیم سالانه 600 میلیارد دلار ارز باید وارد کشور شود.

رییس اتاق بازرگانی ایران متذکر شد: صادرات کنندگان ما صادرات با اعمال شاقه انجام می دهند؛ اینها نیاز به کمک ندارند اما توقع دارند سن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل اقتصاد سیستم قاعده گذاری و نداشتن نقشه راه است

مشکل اقتصاد سیستم قاعده گذاری و نداشتن نقشه راه است