مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آبان 1398 ساعت 11:252019-11-20اقتصادي

رشد 52 درصدی صادرات آذربایجان شرقی/ عبور صادرات استان از مرز 3 میلیارد دلاری


معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به رشد 52 درصدی صادرات استان در سال جاری گفت: در همین مدت واردات استان 35 درصد رشد داشته که عمدتا مربوط به کالاهای واسطه ای و سرمایه بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، علی جهانگیری  امروز در بیست و پنجمین همایش ملی صادرات غیر نفتی کشور در تبریز با بیان اینکه در شرایط تحرم هم می شود کار کرد، اظهار داشت: امسال با توجه به این میزان رشد، صادرات استان از مرز 3 میلیارد دلار عبود خواهد کردکه رقم بزرگی است.

وی با بیان اینکه 8.

4 درصد صادرات کشور متعلق به استان ما و بسیار بیش از سهم خود است افزود: ترکیب کالاهای صادراتی نیز با اهمیت است، به طوری که 45 درصد صادرات مربوط به کالاهای صنعتی بوده نه مواد خام؛ این صادرات توسط بخش خصوصی انجام می شود.

جهانگیری اذعان داشت: به میزان 117 درصد رشد صاردات از گمرکات استان داشتیم و اگر بتوانیم توافق میان مدتی با عراق داشته باشیم که با صادرکنندگان ما یک قرارداد 5 ساله صادراتی داشته باشند، بسیار راهگشا خواهد بود.

معاون استاندار ادامه داد: تقاضا می کنیم همه بار مشکلات کشور را دولت مرکزی به دوش نکشند و به استان ها هم نقش بدهند.

وی گفت: در سال 97 نرخ برابری ارز افزایش و ارزش پول ملی ما کاهش یافت این امر موجب شد صادرات رشد داشته باشد، اما اگر چند سال بدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 52 درصدی صادرات آذربایجان شرقی/ عبور صادرات استان از مرز 3 میلیارد دلاری

رشد 52 درصدی صادرات آذربایجان شرقی/ عبور صادرات استان از مرز 3 میلیارد دلاری