مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آبان 1398 ساعت 11:202019-11-20اقتصادي

موفقیت دامپزشکی ابرکوه در کاهش تب مالت


شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه امسال در حالی که اغلب مناطق استان یزد با شیوع بیماری تب مالت مواجه هستند، کاهش 70 درصدی ابتلا به تب مالت را در این شهرستان رقم زده است.

- ایسنا/یزد شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه امسال در حالی که اغلب مناطق استان یزد با شیوع بیماری تب مالت مواجه هستند، کاهش 70 درصدی ابتلا به تب مالت را در این شهرستان رقم زده است.

علی فاتحی نیا خاطرنشان کرد: درحالی که امسال حدود 90 درصد از شهرستان های استان یزد با افزایش بیماری تب مالت مواجه بوده اند و آمار کل استان نیز هیچ تفاوتی با سال های قبل نداشته است، در ابرکوه با همکاری شبکه بهداشت، فروشگاه های لبنیات سنتی و دامداران شاهد کاهش ابتلا به تب مالت بودیم.

به گفته وی، در شش ماهه نخست سال 97 تعداد افراد مبتلا به تب مالت 45 نفر بوده است که در بازه زمانی مشابه امسال تنها 11 نفر مبتلا شده اند.

رییس شبکه دامپزشکی ابرکوه که در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان سخن می گفت، تصریح کرد: نزدیک به 4700 رأس دام در شهرستان از دی ماه سال گذشته تاکنون مورد خون گیری قرار گرفتند و با کنترل هایی که صورت گرفت، بیش از 100 رأس دام مبتلا به تب مالت که به جمعیت انسانیآسیب می زدند، شناسایی و حذف شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موفقیت دامپزشکی ابرکوه در کاهش تب مالت

موفقیت دامپزشکی ابرکوه در کاهش تب مالت